Kanjeri Saga – Galerie de personaje

S-ar putea spune că lumea Akkash-ului începe să capete formă, să adune viață și avânt. Cine are însă deja foarte destulă viață, printre paginile deja scrise și prin mintea mea, sunt personajele, cu propriile lor calități și defecte, prietenii și dușmănii, iubiri și uri, țeluri și slăbiciuni.

Ca să nu mă credeți doar pe cuvânt și fiindcă o imagine face cât o mie de vorbe, am adunat o galerie a lor;  nu sunt toate, câteva nu și-au găsit încă înfățișarea potrivită, dar le aveți aici pe majoritatea. În ordine nu alfabetică, nici  cât sunt de principale (nu există personaje principale propriu-zise, și cert nici pozitive/negative), ci grupate în funcție de liniile narative în care se regăsesc (sunt trei, una în capitala lumii, gloriosul Akkash din deșert, alta în munții și pădurile ploiosului Yzandjan rebel, iar ultimul în nesfârșita stepă a Hoardei din Lumea Nouă, Gova).

  • AKKASH – Capitala Imperiului Unic, gloria mundi

OZUN – căpetenia găștii de răufăcători a ”Știucilor”, Ozun are și alte ocupații în afară de tâlhării, precum și prieteni și dușmani nebănuiți la prima vedere; iar priceperea sa renumită la lupta cu sabia îi este pusă la încercare nu doar de mai multe ori, dar și în sensuri (și-n lumi) diferite.

ozun

*

ASYLIA – perversa amantă a Împăratului, ridicată din mahalale spre ura nobilimii, Asylia nu dă înapoi de la nimic pentru a-și păstra privilegiile, de la intrigi și crime, la, bineînțeles, sex. Să fie asta ceva rău când ai de condus un imperiu? Nu aș zice. Cât despre ”tron”, nu e întâmplător…

asylia

*

AMRA – Marea Preoteasă, cultă și rece, se străduiește să mențină ordinea în haos, de preferat cu mijloace cât de cât morale. Dar dacă nu se poate altfel, nici trădarea nu-i un păcat de neiertat pentru prelatul suprem, nu?

amra

*

DAYK – șeful necunoscut de mai nimeni al tuturor iscoadelor Împăratului, Dayk își folosește viclenia și experiența în intrigi, pentru a nu-și risca poziția de-o viață; și, de ce să nu recunoaștem, și pentru că îi place.

dayk

*

ENJER – adjunct al lui Dayk, inteligentul (și mai tânărul) spion este, sau poate nu, fidel organizației ”Șoptitorilor”; cert este ambițios, o calitate cu două tăișuri în lumea din umbre.

enjer

*

WAJAL – capul Casei de stihini Fajjan, înțeleptul bătrân nu-și poate imagina o lume condusă de altcineva decât de înalta nobilime. Nu de clica suveranului, nu de oamenii din popor, barbari sau militari, și, în fond, nici măcar de Împărat (un venetic fără genealogie ilustră, dacă e să-l întrebăm pe Wajal).

wajal

*

QARU – fiul cel mare al lui Wajal, căpitan al gărzii de la Palatul Imperial, bărbosul Qaru este neînfricat, obsedat de onoare și un arcaș faimos, dar iute la mânie și deseori orbit de orgoliu.

qaru

*

ELHAM – mezinul frumos, dar cam pierde-vară, al lui Wajjal, nu-și găsește locul între caracterele puternice ale celorlalți doi Fajjan; s-ar putea, totuși, să ascundă mai multe talente decât cel la lupta cu bastonul…

elham

*

RAJIT – căpitanul ”Morunului Alb”, negriciosul contrabandist venit tocmai din porturile de coastă ale Govei se trezește prins în traficul unei mărfi scumpe și primejdioase, poveste cu care este învățat, dar și în niște intrigi din complicata politică akkashiană pe care nu o prea înțelege. Sau, mai știi?

rajit

*

JEKKO – poreclit, pe bună dreptate, ”Bivolul”, sclavul gawarh al lui Rajit este o ”gorilă” care are parte de puține plăceri în afară de violență. Poate că totuși e mai mult decât o brută plină de mușchi – răbdare, vom afla în cartea a II-a 😛

Gawarhul_Jekko

 

YZANDJAN – Provincie rebelă, vecină cu marginea lumii și principatele gawarhe

 

BERIȘEREK – vicleanul rege detronat, ”yzar-bașan” (părintele yzerilor), își folosește tertipurile și lipsa de scrupule pentru a-l alunga prin rebeliune sângeroasă pe guvernatorul imperial; dar se va mulțumi oare doar cu regatul său barbar de graniță, ori va avea și alte ambiții?

Berișerek

*

HARU KABBAN – uwwanarul (guvernator) de Yzandjan, Haru este un nobil cândva sclipitor și frumos, dar acum plictisit, laș și bolnăvicios, cotropit de mai multe vicii, unul mai păcătos ca altul.

haru

*

DANIR – șeful gărzii uwwanarului, ofițer curajos și excelent antrenat în ciuda aparenței de bălai necopt, îi este devotat și foarte apropiat guvernatorului. Foarte apropiat…

danir

*

BO – malacul paznic al awwabegului (inspector imperial) Saferi-sey, Bo nu are multă minte și nici o urmă de milă, ci doar respect față de forță și vitejie; este însă un războinic priceput și neînfricat.

Bo

*

DJAMMA – sclava burtosului awwabeg, fetișcana micuță are mai multe talente nevăzute decât puterea de-a seduce, otrăvi și vindeca; am putea spune că de fapt e vrăjitoare, dar am subestima-o…

djamma

*

LARIK – băiețandru orfan, ucenic de olar, Larik fuge de acasă alături de un grup pestriț și se trezește că, departe de a fi o povară, unele priceperi de-ale sale pot însemna pentru ei diferența dintre viață și moarte. Moarte super-super-nasoală, firește; mulțumim, Larik!

Larik

*

ZAHURAN – misteriosul călugăr pretinde că el încă mai aude vocea Zeului Unic (ar fi singurul din lume) și că își caută răzbunarea împotriva celor care i-au ucis tatăl. Așa să fie oare? Sau are scopuri și puteri mai întunecate de-atât?

zahuran

GOVA – Lumea Nouă, stepa nesfârșită și barbară, unde se înfruntă armiile imperiale și Hoarda

NABOULLEN – simplu obrak (colonel) fără pedigri, Naboullen se dovedește o fire mai tare decât restul într-o situație extremă și-și câștigă devotamentul armiei împărătești; dacă îl merită și cum îl va folosi, și dacă aroganța proaspăt descoperită se bazează pe calități marțiale reale, vom vedea.

naboullen

*

CÂINEGRU – șef de trib barbar, mercenar și auxiliar al Imperiului, inteligentul lupiarn îi este mai fidel hașei (general) Naboullen decât akkashienii aduși de-acasă; dar pentru câtă vreme, și pentru ce preț?

câinegru

*

TARAQQIR – vrăjitorul de curte (de cort mai exact) al lui Naboullen, fițosul aristocrat este mai preocupat de știință decât de ce se întâmplă în jurul lui (nimic deosebit, doar bătălii de exterminare și trădări și crime); dar, fiind practic singurul mag din Gova, lumea pe care el o ignoră insistă să-l bage în seamă.

taraqqir

*

OHJUN – întors amnezic din iadul în care a ajuns în povestirea ”Pieile de Fier” (devenită capitol din trilogie), războinicul îi ridică în jurul său pe kanjerii Neîntregi. Ce vrea cu ei și cu ce puteri i-a adunat, vom afla.

ohjun

*

PAHLAMAN – liderul kanjerilor Întregi (veți afla în carte diferența dintre cele două feluri de Piei-de-Fier), Pahlaman este un arogant antipatic și lipsit de suflet, dar un războinic și conducător pe care ți l-ai dori alături în miezul bătăliei. Și departe după.

pahlaman

*

V-am stârnit interesul? Atunci vestea bună e că prima carte a ajuns la 2 treimi 😀

Anunțuri


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s